Tre fine vandrerunder

Det er alltid litt ekstra stas når turen kan lages til en runde. Her anbefaler vi tre fine vandrerunder på Geilo for høstferien. Turer som passer like fint for både store og små!

Rundt Birgithovda

Parker ved Hakkesetstølen og følg stien rett fram mot Ustetind og Tuva. Flatt og fint første stykke før stien går ned i X og opp igjen gjennom en steinrøys. Etter et vått myrparti i Grødalen fortsetter stien mot idylliske Beinstigtjørne. Her er det mulig å ta stien til venstre mot Braute og Birgitstølen, men det anbefales å legge turen opp om Birgithovda som byr på fantastisk utsikt. Fra Birgithovda fortsetter stien ned til et stikryss der stien. Følg stien til venstre mot Hakkesestølen. Stien tilbake er godt merket. Rundturen er ca. 8 km, og like fin begge veier.

Turen ender på Hakkesetstølen som er åpen for servering og overnatting i høstferien.

Les mer om turen og se kart på ut.no

Birgithovda

Havsdalshovda Rundt

Fra Havsdalssenteret følges Fjellheisen opp til veien som går inn til Prestholt. Kryss over veien, og fortsett oppover til øverst i hyttefeltet. Stien går her til høyre under Havsdalshovda. Ned mot Budalen er det fantastisk utsikt nedover Geilo og Hallingdal. Stien snur så vestover mot det majestetiske Hallingskarvet. Fortsett innover til stien snur venstre og fortsett opp mot Havsdalen. Ønskes en litt lengre variant kan turen legges om Vestreim eller Havsdalshovda. Rundturen er ca. 8 km.

Les mer og se kart på ut.no

Budalen på Geilo

Prestholtrunden

Fra Prestholt går stien opp steinlagte trapper til Prestholtskarvet på XXXX moh.Små og store finner lett motivasjonen i å gå trappene opp på Hallingskarvet.  Ved varden fortsetter stien rett fram mot Skarsenden. Vel nede etter endt tur er det muligheter for god mat og drikke på Prestholt som er åpen i høstferien. Rundturen er ca. 7 km.